Bacus nélkül béna Apolló - így ittak a középkori egyetemisták

Fejezet az alkohol és az egyetemisták közös történetéből

IMG_1466.JPG

Sok sztereotípia terjed az egyetemistákról. És vannak a tények. És van, ami 1220 óta nem változik:

Egy oxfordi diák beszámolója anyagi nehézségeiről (kb. 1220)

A.-nak, tiszteletre méltó urának üdvözletét küldi B.

Bizonyára tudja méltóságod, hogy a legnagyobb buzgalommal tanulok Oxfordban, de a pénzhiány sok akadályt gördít előrehaladásom útjába. Már két hónap eltelt azóta, hogy elfogyott a pénzem, amit küldött. A lakás ugyanis drága és rengeteg kiadással jár; vendégeket kell hívni, meg kell vásárolni a szükséges dolgokat, és sok minden egyéb, amit most nem tudok felsorolni. Ezért alázattal esedezem atyai jóságához, hogy az isteni jóságot szem előtt tartva segítsen rajtam, hogy befejezhessem, amit sikeresen megkezdtem. Ne feledje, hogy Ceres és Bacus (!) nélkül béna Apollo. Ezért hát tegye lehetővé, hogy amit közbenjárására sikeresen megkezdtem, be is végezhessem. Vale.

IMG_1473.JPGValahol itt születhetett a levél. Véletlenül ráakadtam a többéves oxfordi képeimre, gondoltam beleillik az "Anglia" tematikánkba

IMG_1474.JPG

erről már egyérteműbb, hogy Oxfordban vagyunk, pár száz évvel később.

És habár a régész-történész épületről nekem is van fotóm, valamiért úgy érzem, tolmácsolják helyettem a prosztatarák ellen kampányoló oxfordiak maguk:


537860_533517389999648_1018830566_n.jpg
De ne feledjük, hogy a lényeg: "Ceres és Bacus nélkül béna Apollo"

blograpasi.jpg