A lovagok, akik azt monjdák, Nin!

Napi gyors: Ez az egyik legcukibb, szeretgetnivaló templomocska Dalmáciában. A legenda úgy tartja, hogy a Ninben frissen koronázott korai horvát királyok (értem ugye Kálmán előtt) - a még legendásabb szám szerint heten közülük - a ceremónia részeként ide jártak beavatott hatalmat demonstrálni. De ennél fontosabb legenda viszont, hogy anno itt mondta először nekem az édesanyám, hogy talán lehet, mégis hagyni kéne, hogy régész legyek - látván minket ölelkezni a templommal. 

20130817_102457 (FILEminimizer).jpg

a valami őskori halmon álló, Nin óvárosától kvázi egy kilóméterre fekvő Sv. Nikola egy 11-12. sz.-i centrális alaprajzú, ám ma - a hősies délszláv műemlékvédelemnek köszönhetően - erősen rekonstruált állapotú templomocska, amit az újkor során pánikukban őrtoronnyal szereltek fel.

20130817_102226 (FILEminimizer).jpgcsak a méretarány kedvéért: ilyen kis hobbitcukiság

Ezt meg, ha már felhoztam, csapjuk le:

bocsi, szinkronnal hallottam az első száz alkalommal, nekem úgy is marad