Az ész a fontos

Napi gyors: Mielőtt nekiesünk ennek az évnek hírekkel, régészlányos naptárral és egyéb komoly dolgokkal, frissítsük fel magunkat egy laza fonattal. Magyarázom. 
A vizsgaidőszak közepén vagyunk, ennek megfelelően a szellemi képességeim egy páfrányéval azonosak, így a  lassan szexepilemmé váló World War Z-be illő outfitemmel kiválóan elkacarásztam az alábbi képen  a budai vár egy kellemes szórakoztató egységében, amelyet Országos Széchényi Könyvtárnak kereszteltek, de én csak otthonnak becézem.

1346097952.4347-miloivenusz-f.jpga Milói Vénusz profilképéért a Demotiváló a felelős. forrás

Ez az alkotás arra inspirált, hogy szenteljek egy tematikus blokkot a haj kérdésének. Korábban már kifejtettem, hogy ebben a témában mélyen együtt tudok érezni Sámsonnal, meg Bergerékkel, így jöjjön egy rövid ámokfutás. Csak rövid, mert hajlamos vagyok rossz szóviccekre.


haj.jpg

IMG_5848 (FILEminimizer).jpg

fésülködő régészlányok a csábrági vár kaputornyának ablakában

Az első asszociáció, ami belémhasított a "régész" és "haj" szavak összekapcsolásával, az ez a fotó. Érdemes tudni, hogy egy ásatáson az az optimális, ha a hajadból a lehető legkevesebb felület érintkezik a zord külvilággal, mert az egy nap alatt ellapátolt por három hónapra tartósítja a frizurád. Szélben, esőben, napsütésben. A módszert azonban a fodrászok nem ajánlják, mivel  a meszes föld- pakolás nem a legtámogatottabb módja a hajápolásnak. Így a már sokszor emlegetett csábrági ásatás alkalmával az egyik kiváló régészlány kifejlesztette a porbiztos kontyot, amellyel a minimumra csökkentette a haj szabad felületét. A fenti képen éppen ez készül futószalagon. Nem mellékesen ez a szépítkező ablak elég laza helyen található, itt:
IMG_6679 (FILEminimizer).jpg

Lunch-atop-a-skyscraper-600x285.jpghétköznapi tevékenység nem adekvát helyen. vesd össze. forrás.

Szóval ezek után be kell vallanunk, hogy a Lara Croft-fonat pusztán csak design-elem. A haj szépsége pedig még az első lakott településhez vezető úttól is tízkilóméterre fekvő kísértetház előtt is lényeges.


IMG_6327 (FILEminimizer).jpg

Asszociáció no.2:
 
Rómában töltöttem a vizsgaidőszak első napjait. Nyugodtan utálhattok. Azonban én a Palazzo Massimoban sétálgatva elkezdtem figyelni a hosszú sorokban kiállított szoborfejek hajviseletét. Kár, hogy nem fotóztam belőlük többet, mert amúgy izgalmas képet mutatnak. 

20131221_132014.jpg
Erről pedig eszembe jutott egy újabb asszociáció. Régebben láttam, hogy vesta papnők szobrainak tanulmányozása alapján a kutatók és fodrászok rekonstruálták a vesta szüzek hajviseletét. Az említett nők ennél a kerek épületnél töltötték szabadidejük jelentősebb részét:
20131218_112919.jpg

A videó pedig itt látható, érdekes végig nézni, így készül a vesta-szűz:

Tehát az előbbiek konklúziója, hogy a tanulás halogatása olyan profi szinten működik nálam, hogy sürgősebbnek éreztem blogbejegyzést írni a könyvtárban ülve a hajról, minthogy érdemi munkát végezzek a hétfői két vizsgámra gondolva. That's all folks.