Homokvárak, légvárak

Pedig most tényleg csak nyaralok, de úgy látszik, nem tudok elszakadni. Mivel - meglepetés - a tengertől is van fóbiám, erőgyűjtés közben sokat koncetrálok a partra, és ezalatt konkrét lelőhelyet fedeztem fel magam körül. Valószínűleg a csöppnyi alkotó nem örült volna neki, ha megkutattam volna a művét, így csak fotóztam.

Ez egy kisebb, kerek lakótornyos, négy darab köralakú saroktoronnyal ellátott verzió, amely taktikailag nem túl fontos, inkább csak a nemesi reprezentációt szolgálja. A korai torony szabályos körbeépítése úgy a 17. századra hajaz:


20130812_164704 (FILEminimizer).jpg
A területen azonban nem ez az első vár, mivel nem messze egy apró, 12. századra emlékeztető motte (egy kis alapterületű, gyakran kerek épületből álló, mesterséges dombra épült, palánkkal vagy árokkal körbevett korai váracska) maradványai is felfedezhetőek:

20130812_164659 (FILEminimizer).jpg

Az igazi hatalmi központ pedig mindezektől keletebbre található. Itt erődített rendszerű alsóvár és felsővár komplexum húzódik, amely összeköttetésben áll a közeli, középkori korai várral. Ha jobban megfigyeljük, akkor barbakánt (előretolt védmű, ami a kaput védte), félköríves rondellát, bástyákat és felvonóhidat is láthatunk a kettős árokkal körbevett, újkori erődítésen, mögötte viszont az ekkor védelmi célokra már nem használt, a kora középkorban épült, viszont a késő középkorban kényelmi célokra átalakított korai vár sejlik fel.

 20130812_164904 (FILEminimizer).jpg

Esküszöm, én nem vagyok szakbarbár, de tényleg. Komolyan. Irónia nélkül. Viszont holnap már muszáj lesz bebuszozni a legközelebbi óvárosba.

Címkék: gyerek, fóbia, vár, cuki